Print Friendly and PDF

Τρίτη 3 Ιουλίου 2012

Ψωμί…ψωμάκι

Ελάτε να φτιάξουμε μαζί με πολύ απλά βήματα ψωμί.
Ψωμάκι σπιτικό,υγιεινό και πεντανόστιμο
μέχρι να πεις…… αλεύρι!


SV108341

Υλικά
9 κούπες νερό σε θερμοκρασία δωματίου ή 2200ml
250 γρ. μαγιά νωπή
1/2 κούπας λάδι
4 κουταλιές ζάχαρη
3 κουταλιές αλάτι
3 κιλά αλεύρι για όλες τις χρήσεις

λίγο λάδι για να ρίξουμε στο ζυμάρι μας πριν το φούσκωμα

Εκτέλεση
Βάζουμε τη μαγιά και το νερό σε μεγάλη λεκάνη.
Ανακατεύουμε να διαλυθεί η μαγιά.

SV108276

Προσθέτουμε τη ζάχαρη και το λάδι.

SV108277

Βάζουμε στη λεκάνη το μεγαλύτερο μέρος από το αλεύρι και το αλάτι.
Δεν ρίχνουμε ΠΟΤΕ το αλάτι πάνω στη μαγιά!
Ανακατεύουμε με το χέρι μας και προσθέτουμε σιγά σιγά όσο αλεύρι
χρειαστεί για να γίνει μια ζύμη μαλακή που θα ξεκολλάει από το μπολ.

SV108279


SV108280


SV108283

Ανασηκώνουμε τη ζύμη και ρίχνουμε λίγο λαδάκι στον πάτο του μπολ.

SV108285

Ρίχνουμε λίγο λαδάκι ακόμη στην επιφάνεια και με το χέρι μας
το απλώνουμε πάνω σε όλο το ζυμάρι.Σταυρώνουμε και αφήνουμε
να φουσκώσει.Κάνει περίπου μία ώρα.
Αν το περιβάλλον μας είναι ζεστό μπορεί να φουσκώσει και πιο γρήγορα!

SV108286


SV108287


SV108288

Κόβουμε κομμάτια ζύμης και πλάθουμε τα ψωμάκια μας όπως μας αρέσει.
Εγώ τα κάνω μακρόστενα,ανοίγοντας το ζυμάρι μου ελαφρά με τα χέρια
σε ορθογώνιο και τυλίγοντάς το στη συνέχεια.

SV108291

SV108292


Μην προσπαθείτε να το στρώσετε το ζυμάρι στην επιφάνεια του
αφήστε το όπως σας “βγει”.Στο ψήσιμο θα γίνει υπέροχο και ωραιότερο
από τα φραντζολάκια που “στρώσατε”.Αραδιάστε σε ταψί και αφήστε
20-30 λεπτά να φουσκώσουν.

SV108297




SV108304

Ψήστε τα σε προθερμασμένο φούρνο στους 200 βαθμούς για 30
λεπτά περίπου,πάντα ανάλογα με το φούρνο.

SV108328

ΣΗΜ:Οι αναλογίες που σας δίνω φτιάχνουν γύρο στα 9 καρβέλια ψωμί(μεγάλα).
Μπορείτε να τις αυξομειώσετε,για να κάνετε όσα ψωμάκια θέλετε.
Εγώ τα βάζω σε σακούλες τροφίμων καλά κλεισμένα και τα ρίχνω στην
κατάψυξη.
Έτσι έχω φρέσκο ψωμάκι για καιρό.
Από το ζυμάρι αυτό φτιάχνω
κουλούρια Θεσσαλονίκης
και τυρόψωμο!!!
Δοκιμάστε το και θα με θυμηθείτε δεν έχετε φάει πιο αφράτο
και μαλακό ψωμάκι.


SV108339

24 σχόλια:

  1. Άκου πλάκα!!! Ήθελα να καταναλώσω το αλεύρι να μη μένει ανοιχτό μέσα στο ντουλάπι... Και λέω δεν κάνω αυτή τη συνταγή; Η Αλεξάνδρα τη συστήνει... ξέρει... Αλεξάνδρα!!! Έφτιαξα ψωμί!!! Τέσσερα καρβέλια αφρό! Το ένα το φάγαμε με ένα φαγάκι που θα σου στείλω πριβέ ;)... Το άλλο το χει σχεδόν εξαφανίσει η αδερφή μου που ΔΕΝ τρώει ψωμί, και σκέφτομαι πού να κρύψω τα άλλα δυό να μην τα φάμε μέχρι αύριο!!! Τί να σου πω... με κάνεις περήφανη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ειρηνάκι μου!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Πόσο χαίρομαι μ'αυτά που μου γράφεις...
      Αντε βρε περιμένω τα "πριβέ"..


      Τι έκανες πάλι....

      Να μου φιλήσεις τη μικρή και ασ'το παιδάκι μου το κορίτσι να τρώει τώρα που μπορεί.

      Φιλάκια πολλά
      Αλεξ.

      Διαγραφή
  2. Γειά σου Αλεξάνδρα μου! Στη συνταγή η μαγιά είναι όντως 250g?? Μου φαίνεται υπεβολική η ποσότητα(δέκα κυβάκια)...εκτός κι αν τόση χρειάζεται για τόσο μεγάλη ποσότητα ζύμης...τι να πω...

    Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Αννα μου.

      Ναι,η μαγιά είναι όπως τη διαβάζεις.
      Η συνταγή είναι δοκιμασμένη άπειρες φορές,
      μ'αυτήν φτιάχνω το ψωμί μου!!

      Μην προβληματίζεσαι δοκίμασε την και θα δεις...
      Καλό Σ/Κ
      Αλέκα

      Διαγραφή
  3. Δεν βρίσκω λόγια να πω για το καταπληκτικό ψωμί σου Αλεξάνδρα μου, χθές ήταν η δεύτερη φορά που το έφτιαξα και όσοι το δοκίμασαν είπαν τα καλύτερα!
    Εκανα τη μισή δόση την πρώτη φορά γιατί δεν ήμουν σίγουρη αν θα το πετύχω αλλά τελικά πέτυχε και έγινε πεντανόστιμο, χθές έκανα πάλι μισή δόση κι αυτό γιατί είπα να κάνω μια μικρή αλλαγή και έμεινα πάρα πολύ ικανοποιημένη.
    Στο έναμιση κιλό αλεύρι (μισή δόση) που χρησιμοποίησα αντικατέστησα το μισό κιλό με αλεύρι κίτρινο-χωριάτικο και μπορώ να πώ ότι έγινε εξίσου υπέροχο, όσο για την κόρα για την οποία τρελαίνομαι έγινε θεική και τις δύο φορές.
    Αισθάνθηκα τόσο περήφανη για τα καλά σχόλια που άκουσα από την οικογένεια και απο φίλους μου και αυτό το οφείλω σε σένα Αλεξάνδρα μου, ένα μεγάλο μπράβο απο μένα και πάντα να μας δίνεις τόσο καλές και λαχταριστές συνταγές.
    Βρήκα την τέλεια συνταγη για ψωμί έτσι από δω και πέρα Αλεξάνδρα και.....ξερό ψωμι!!!
    Zoe

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χίλια ευχαριστώ για τα τόσο όμορφα λόγια
      και για την αγάπη σας!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Εύχομαι πάντα επιτυχίες!

      Καλό απόγευμα,
      Αλεξάνδρα

      Διαγραφή
  4. θα ήθελα να σας ρωτήσω κάπου διάβασα ότι βάζετε την φρέσκια μαγιά στην κατάψυξη,μετά πώς την χρησιμοποιούμε?την αφήνω σε θερμοκρασία δωματίου?και κάτι ακόμη τα ψωμιά τα βάζουμε ψημένα στην κατάψυξη?Σας ευχαριστούμε για τις υπέροχες και πάντα πετυχημένες συνταγές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλή μου φίλη.
      Ναι,βάζω τη μαγιά χωρισμένη στις ποσότητες που χρειάζομαι,μέσα σε σακούλες τροφίμων και τη φυλλάσω στην κατάψυξη.Όταν πρόκειτε να τη χρησιμοποιήσω αν το θυμηθώ τη βγάζω από νωρίς να ξεπαγώσει, διαφορετικά ξεπαγώνει ρίχνοντας το χλιαρό νεράκι πάνω της και ανακατεύοντας για να διαλυθεί.
      Δεν ξέρω πόση πείρα έχεις στην κουζίνα για να το κάνεις αυτό!
      Να σου κι ενα κόλπο που μπορείς να κάνεις για να ξεπαγώνει ΠΟΛΥ εύκολα, καθώς τη βάζεις στο σακουλάκι που θα τη φυλλάξεις τρίβε την με το χέρι σου(όπως θα ετριβες το τυρί φέτα) να μην είναι συμπαγείς όπως την αγοράζει,έτσι θα ξεπαγώνει ΠΑΝΕΥΚΟΛΑ!

      Τα ψωμιά ναι,ψημένα τα βάζω στην κατάψυξη!
      Καλή επιτυχία αν δοκιμάσεις τη συνταγή τελικά....
      Α.


      Διαγραφή
  5. Οποιος δεν το εχει δοκιμασει δεν ξερει τι χανει!!!
    Ειναι απλα φανταστικο, αφρατο, και μπορεις να κανεις πολλες παραλαγες με τυρια, ελιες, μπεικον τα δοκιμασα και ειναι τελεια σημερα εφτιαξα μικρα ψωμακια για να φτιαχνω σαντουιτσ του μικρου στο σχολειο.Αλεξάνδρα μου σε ευχαριστω παρα πολυ για τις συνταγες σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αλεξάνδρα, σε παρακαώ ήθελα να σου κάνω μια ερώτηση: αντί για μαγιά νωπή μπορώ να βάλω ξερή, δηλαδή από αυτή που υπάρχει στα φακελάκια (στιγμής); Αν ναί σε τί ποσότητα να βάλω για τις ποσότητες που περιγράφεις παραπάνω; Σε ευχαριστώ πολύ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αλεξάνδρα τελικά το έφτιαξα το ψωμί σήμερα, αφού βρήκα την αναλογία ξερής και νωπής μαγιάς. Εφτιαξα βέβαια τρία καρβελάκια αφού υπολόγισα τις ποσότητες και είναι φανταστικό! Η καλύτερη συνταγή για σπιτικό ψωμί που έχω δοκιμάσει ποτέ! Συνέχισε να μας κάνεις περήφανες με τις υπέροχες συνταγές σου!! Ευχαριστούμε!

      Διαγραφή
    2. Αλεξάνδρα τελικά το έφτιαξα το ψωμί σήμερα, αφού βρήκα την αναλογία ξερής και νωπής μαγιάς. Εφτιαξα βέβαια τρία καρβελάκια αφού υπολόγισα τις ποσότητες και είναι φανταστικό! Η καλύτερη συνταγή για σπιτικό ψωμί που έχω δοκιμάσει ποτέ! Συνέχισε να μας κάνεις περήφανες με τις υπέροχες συνταγές σου!! Ευχαριστούμε!

      Διαγραφή
  7. Αν κ φτιάχνω αρκετό καιρό ψωμί ποτέ δεν κατάφερα να το κάνω τόσο μαλακό κ αφράτο!Ότι πρέπει για τα δοντάκια της μικρής μου (τρελαίνεται για ψωμί...) Καθιερώθηκε! Ευχαριστούμε πάρα πολύ για τη συνταγή!

    Αναστασία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Γεια σας. Θα ήθελα να ρωτήσω τη νωπή μαγιά να τη θρυμματίσω καλύτερα και να τη βάλω στο νερό?Θα διαλυθεί πιο εύκολα?Και όταν λέτε το νερό σε θερμοκρασία δωματίου, υποθέτω ότι εννοείται χλιαρό όχι κατευθείαν από τη βρύση!Λίγο αφελείς οι ερωτήσεις, αλλά θέλω να είμαι σίγουρη γιτί τη φοβάμαι τη μαγιά. Ευχαριστώ πολύ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλή μου.
      Στο μπολ που θα βάλεις τη μαγιά εννοείται ότι δεν θα τη βάλεις ολόκληρη όπως είναι αλλά θα την τρίψεις με το χεράκι σου ελαφρά να γίνει όπως όταν τριβουμε τη φέτα με το χέρι.
      Το νερό μπορει να είναι και κατευθίαν από τη βρύση απλά θα σου πάρει περισσότερο χρόνο για να φουσκώσει το ζυμαράκια ενω με το χλιαρό νεράκι αυτό θα γίνει πολύ πιο γρήγορα!!!

      Καμιά ερώτηση δεν είναι αφελεις γλυκούλα μου,μη στεναχωριέσαι καθόλου!!
      Και για ό,τι άλλο ακόμη θες μη διστάσεις ....
      Εδώ είμαι...

      Καλή επιτυχία αν δοκιμάσεις τελικά τη συνταγή.
      Α.

      Διαγραφή
  9. καλησπερα, θα ηθελα να κανω τη συνταγη με το υπεροχο ψωμακι αλλα θελω να κανω το 1/3 της ποσοτητας και εχω μονο ξερη μαγια, μπορειτε να με βοηθησετε με τις αναλογίες.? συγχαρητηρια για το blog σας και ευχαριστω εκτων προτερων. φιλια ιωαννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ιωάννα μου καλή σου μέρα.
      Για να κάνεις το 1/3 της συνταγής απλά θα χωρίσεις τα υλικά στα 3 δεν χρειάζεται κάτι άλλο.
      Σχετικά με την αναλογία ξερής με νωπή μαγιά να ξέρεις ότι 1 φακελάκι ξερή αντιστοιχεί σε περίπου 30 γρ. νωπή.

      Καλή επιτυχία αν δοκιμάσεις τη συνταγή.
      Α.

      Διαγραφή
  10. ευχαριστώ πολύ Αλεξάνδρα, θα το δοκιμάσω και θα σου πω εντυπώσεις!
    Καλη συνέχεια και καλες δημιουργίες..
    Ιωάννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. θα τω δοκιμάσω... και θα σας απαντήσω, σήμερα έκανα ρεβανί... πρώτη φορά... θα δούμε...πάντως δεν είμαι και καλή μαγείρισσα... μια δομική δεν βλάπτει

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Το ψωμί είναι καταπληκτικό και αφράτο!Ευχαριστούμε για την πετυχημένη συνταγή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. καλησπέρα! ΄Εκανα το 1/5 της δοσολογίας για να δω αρχικά πως θα βγεί. Μετά από 2 προσπάθειες κατέληξα ότι για το 1/5 τα 2,5 κγ ζάχαρη και 2,5 κγ αλάτι είναι ιδανικό για μας. Έκανα 2 καρβέλια και ήταν εξαιρετικά! Έχω ένα χρόνο που κάνω σπιτικό ψωμί, αλλά με αυτή τη συνταγή βγήκε σαν του φούρνου!! Το άπλωμα και το τύλισμα της ζύμης νομίζω είναι το καλό μυστικό.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλησπέρα!Μπορώ να αντικαταστήσω το άσπρο αλεύρι με ολικής;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Και πάλι συγχαρητήρια Αλεξάνδρα!!!! Για πολλοστή φορά οι συνταγές σου είναι αξεπεραστες!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...